Werkwijze
Iedereen is uniek en daarom pas ik de begeleidingen aan op maat van jou en/of je kind. In een veilige en begripvolle omgeving verkennen we samen wat jij nodigt hebt om vooruit te komen. Het kan gaan over inzichten, praktische handvatten of emotionele verwerking. Ik help jou en/of jullie stap voor stap op weg.
Start van de begeleiding
Bij kinderen starten we met een gesprek met de ouders, waarin jullie de hulpvraag kunnen toelichten. Tijdens dit gesprek leren we elkaar kennen, leg ik mijn werkwijze uit en is er ruimte voor vragen. Na de intake volgt een kennismakingsgesprek met het kind.
Bij jongeren en volwassenen verloopt de intake meteen als een kennismakingsgesprek. We nemen de tijd om elkaar te leren kennen en jouw hulpvraag in kaart te brengen.
Tijdens het eerste gesprek staat vertrouwen centraal, met ruimte voor vragen en verwachtingen.
Voor wie?
Kinderen, jongeren, ouders, volwassenen, leerkrachten en hulpverleners. Samenwerking is een essentieel onderdeel van de begeleiding.
Samenwerking als sleutel
Een sterke samenwerking tussen ouders, school en andere betrokkenen helpt om de begeleiding optimaal af te stemmen op de noden van het kind of de jongere. Door samen te werken, creëren we een omgeving waarin groei en welzijn centraal staan.
Begeleiding op maat
Samen verkennen we jouw noden en doelen. We bekijken waar jouw kind of jouw groeikansen liggen en hoe kunnen we die stap voor stap kunnen bereiken.
Ook binnen auticoaching is begeleiding op maat essentieel omdat elke persoon met autisme uniek is. Wat voor de ene persoon werkt, kan voor de andere juist overweldigend zijn of niet passend. Door de begeleiding af te stemmen op individuele noden, interesses en tempo, zorg je ervoor dat iemand zich begrepen voelt en echt voortgang kan boeken. Dit helpt bij het versterken van zelfvertrouwen, het ontwikkelen van vaardigheden en het vinden van concrete oplossingen die in het dagelijkse leven toepasbaar zijn.